• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Boerzoektvrouw.nl

Klant
  • Boer zoekt Vrouw
Branche
  • Media & Entertainment

Het nieuwe tv-seizoen van Boer zoekt Vrouw start op zondag 16 september. Yvon Jaspers helpt opnieuw tien boeren bij het vinden van de ware liefde. Het succesvolle KRO-NCRV programma draait inmiddels 14 jaar, dit jaar wordt de 10e serie uitgezonden. Met het nieuwe seizoen krijgt Boer zoekt Vrouw een compleet nieuwe website, waarvoor wij UX en visual design leverden. De bouw was in handen van LimoenGroen. In de afgelopen seizoenen is de hoeveelheid content enorm toegenomen, met als logisch gevolg de vraag om meer structuur en flexibiliteit, zowel voor de bezoeker als voor de redactie.

  • +68% bezoekers per week
  • +104% nieuwe bezoekers
  • +59% sessies
  • +22% unieke pagina views
Hoe maken we 10 seizoenen overzichtelijk en verleiden we de fan zich onder te dompelen in de verhalen van Boer Zoekt Vrouw?

Wat we deden

KRO-NCRV organiseerde zelf een werksessie waarin de productvisie krachtig werd neergezet: doelgroepen, behoeftes, product en doelstellingen. Ook de randvoorwaarden werden vastgelegd. In de daarop volgende storymapping sessie werd bepaald welke onderdelen deel uit zouden maken van de eerste oplevering (MVP) en wat er in een volgende fase zou worden opgeleverd. Deze sessie ging met name over functionaliteit en techniek. Op basis van bezoekersstatistieken en een eigen survey kregen we inzicht in de wensen en het gedrag van bezoekers van de website. Dit leverde de uitgangspunten op voor het UX ontwerp. Voor het UX concept maakten wij persona’s en toptaken, gebaseerd op deze data.

Product vision

Moodboard op de muur

Uit de statistieken wisten we bijvoorbeeld dat het grootste deel van de kijkers de website mobiel bekijkt; reden om priority guides op te leveren. Priority guides zijn compacte wireframes op mobiel formaat waarop alle elementen in de juiste volgorde worden weergegeven. Het voordeel van priority guides ten opzichte van wireframes is dat ze visual designers meer vrijheid geven in het ontwerp, omdat niet alles al is voorgekauwd, terwijl het toch in één oogopslag duidelijk is wat belangrijk en wat ondergeschikt is. Voor de front-end designers is de priority guide een welkome aanvulling op het visual design, omdat functionaliteit per onderdeel duidelijk wordt benoemd.

Concept

De contentdoelstellingen rusten op vier pijlers: verleiden, binden, betoveren en activeren. De content werd ingedeeld naar deze vier pijlers, zodat het UX concept ervoor zorgt dat de bezoekers van de website krijgen waar ze voor komen, maar ook de organisatiedoelstellingen van de KRO-NCRV worden behaald.

In relatief korte tijd hebben we in samenwerking met PuurPxl en Limoengroen een prachtige nieuwe website gerealiseerd voor de Boer zoekt Vrouw-fans. Het is nu leuker dan ooit om je onder te dompelen in alle video’s, artikelen en foto’s van 10 seizoenen Boer zoekt Vrouw!

Cyril Snijders, online conceptontwikkelaar KRO-NCRV

Resultaat

Een geheel nieuwe duurzame website, waar de Boer zoekt Vrouw-fan zich helemaal kan onderdompelen in de verhalen van Boer zoekt Vrouw. Niet alleen in het komende seizoen, maar ook in volgende seizoenen, doordat doorontwikkeld kan worden op functionaliteit en techniek.

Partner

LimoenGroen

Ga naar Boerzoektvrouw.nl

Wat hebben we geleerd?

We waren aangenaam verrast door de aanpak van KRO-NCRV en met name door de werksessies voor de product visie en storymapping. De aanpak lijkt erg op onze eigen werkwijze en sluit daar uitstekend op aan. Ondanks de strakke planning is er een mooi resultaat bereikt waarop kan worden doorontwikkeld qua techniek en functionaliteit. Mede door de nauwe samenwerking met LimoenGroen. Daar zijn we best trots op en dat smaakt naar meer.

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50