• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Landschap Noord-Holland

Klant
  • Landschap Noord-Holland
Branche
  • Bos & Natuur

De oude website was gerealiseerd in 2010 en in meerdere opzichten flink verouderd. Het CMS systeem (Drupal 6) was gedateerd en veel onderdelen werden niet meer ondersteund. Daarnaast sloot de website niet langer aan bij de wensen en verwachtingen van bezoekers en was de organisatiekoers van Landschap Noord-Holland zo veranderd, dat het tijd werd voor een herpositionering.

  • +67% leads
  • +147 donateurs
  • +37,2% conversie
  • +22,1% transacties
Hoe zorgen we voor meer betrokkenheid en hoe verleiden we de achterban bij te dragen aan onze missie?

Wat we deden

De belangrijkste KPI’s (hogere conversie: leden, giften en activiteiten) voor het corporate deel van de website stonden niet op zichzelf. Onderdeel van de opdracht was daarnaast ook verbetering van de positionering van de zakelijke diensten door Landschap Noord-Holland. We begonnen met data analyse en voegden daar ons eigen gebruikersonderzoek aan toe. Daarnaast benoemden we in een aantal werksessies persona’s en toptaken. We gebruikten vervolgens een card sort sessie om structuur in de informatie aan te brengen. Dit alles leverde inzichten op die er onder anderen toe leidden dat we adviseerden de aparte zakelijke website op te nemen in de corporate site. Door de customer journey centraal te blijven stellen konden we de content naadloos migreren en zorgen voor logische verwijzingen naar andere relevante content.

Uit het vele voorwerk door Landschap Noord-Holland zelf waren de organisatiedoelen helder en we maakten de gebruikersdoelen inzichtelijk door onze analyses en verbeterpunten uit ons onderzoek. Dat leverde de strategie op om deze doelen te verenigen en de KPI’s te behalen. In het UX concept zetten we strategie en contentdoelstellingen op een rij: inspireren (wat kun je samen doen om Noord-Holland mooier te maken), vieren (de schoonheid van Noord-Holland), claimen (waar staan we voor en hoe laat je dat zien) en activeren (meehelpen, meedoen).

Workshop persona's

Toptaken

Concept

Als je in Noord-Holland woont is de natuur altijd dichtbij. Zelfs als je in de grote steden woont. Strand, duinen, weilanden, parken; van deze schoonheid en rust kun je altijd genieten, alleen of met anderen. Dat is niet vanzelfsprekend, daar werken duizenden mensen hard aan, vaak met onze hulp. Als je wilt blijven genieten van al het moois in Noord-Holland, moeten we samen aan de slag.
Samen maken we alles mooier. Doe met ons mee.

Heerlijk om samen te werken met een partij die de gebruiker op de eerste plaats zet. Daarmee is Puurpxl een echte adviseur die opdrachtgevers dwingt om vanuit het gedrag en het profiel van doelgroepen de best werkende oplossing te vinden. Alle stappen binnen hun aanpak zijn weldoordachte bouwstenen die leiden tot een top product!

Ronald van Wijk, Marketeer

Wat we hebben geleerd

We zien regelmatig dat opdrachtgevers zelf al veel tijd en energie hebben gestoken in onderzoek. Vaak zijn de vragen die wij hebben ook al binnen de organisatie gesteld, maar weten de opdrachtgevers niet goed hoe ze die informatie moeten verwerken. Wij helpen organisaties keuzes te maken door alle data op een rijtje te zetten en de gebruiker het laatste woord te geven. Daarbij helpt het de consequenties van de keuzes duidelijk te maken. Het is daarom belangrijk tijdens de werksessies alle betrokkenen aan tafel te hebben.

Workshop

Workshop

Wat we nog meer geleerd hebben:
Dat torenvalken ultraviolette kleuren waarnemen. Muizen hebben geen blaas, maar laten urinesporen na met ultraviolette kleuren. Daarmee zijn ze voor de biddende torenvalk op jacht een makkelijke prooi.

Partner

LimoenGroen

Ga naar Landschap Noord-Holland

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50