BAM! Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

Enne.. volgens Rob Benjamens wil je ons niet alleen kennen, maar móét je ons kennen!

Dus kom langs of bel ons!

Lees meer
Lauwerecht 38
3515 GS Utrecht.
info@puurpxl.nl
030 27 58 950

Mijn PostNL

Klant
  • PostNL
Branche
  • Post en pakketten

PostNL had een nieuwe huisstijl ontwikkeld en wilde die op het bestaande intranet toepassen zonder dat de onderliggende HTML hoefde te worden aangepast.

  • 46.000 medewerkers
  • 28.000 gepensioneerden
Hoe kunnen we het intranet van PostNL optimaliseren zonder de HTML code aan te passen?

Wat we deden

Het interactie-ontwerp van Puurpxl was de basis voor het bestaande intranet van PostNL. Wij ontwikkelden dit in 2010. Omdat het intranet alleen een nieuw jasje nodig had, moest de vormgeving op een slimme manier geïmplementeerd worden.

Door het uiterlijk en de functionaliteit in de basis van het project al goed te scheiden in CSS en HTML kun je aanpassingen aan de vormgeving uitstekend doorvoeren zonder dat je aan het bestaande CMS (Tridion) hoeft te sleutelen. Hierdoor kunnen zowel het CMS als de basis voor de vormgeving lang mee. Er kan relatief eenvoudig voortgebouwd worden op de bestaande functionaliteit, puur door alleen maar de CSS en het JavaScript aan te passen.

Ons intranet staat na jaren nog als een huis. Het ontwerp is nog steeds een goede basis voor doorontwikkeling. Het toepassen van nieuwe huisstijl zorgt ervoor dat het platform er bij de tijds uit blijft zien. De belofte ‘design that works’ is hier volkomen terecht!

Astrid Post, Communicatieadviseur online PostNL

Resultaat

We hebben het intranet van PostNL weer geactualiseerd. Het oorspronkelijke design voor het in Tridion geïmplementeerde intranet van - toen nog - Mijn TNT (uit 2010) was met de overgang van TNT naar PostNL eind 2011 al een keer door ons aangepast aan de huisstijl van PostNL. Dit ook zonder aan de onderliggende HTML te hoeven sleutelen. Eind 2013 is het intranet responsive gemaakt zodat het ook op tablet en mobiel te gebruiken is. Voor de meest recente oplevering eind 2015 is het design weer aangepast aan de nieuwe online huisstijl van PostNL zonder aanpassingen aan de structuur en HTML te hoeven doen.

Wat hebben we geleerd?

Dat je door slim mee te denken met de klant kosten kunt besparen. Cosmetische veranderingen zijn heel goed mogelijk zonder hoge investeringen. Deze kennis hebben we ook toe kunnen passen bij Connexxion, al ging het daar ook nog eens om het verbeteren van het gebruiksgemak.

Soortgelijke projecten

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50