• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Natuurmonumenten Quiz

Klant
  • Natuurmonumenten
Branche
  • Bos & Natuur

Op woensdag 11 mei 2016 brachten de VARA en BNN een live tv show waarin kandidaten werden getest op hun natuurkennis. De show werd gepresenteerd door Chris Zegers en Sophie Hilbrand. De Nationale Natuur Quiz Battle was onderdeel van de online campagne. Wij realiseerden de Quiz.

  • 29.781 deelnemers
  • 65% conversie
  • 12.720 leads
  • +21% leden
Hoe zorgen we ervoor dat de website meer nieuwe (en jonge) leden oplevert?

Wat we deden

Op basis van een bestaand ontwerp leverden we binnen een zeer strakke deadline de eerste versie (MVP) voor de Battle op. Door A/B tests in te passen wisten we waar we moesten bijschaven om de conversie te verhogen.

Concept

Je kon het in deze quiz opnemen tegen een bekende Nederlander. Wie het snelst de meeste vragen goed beantwoordde kon mooie prijzen winnen. Daarnaast was er een troostprijs in de vorm van een “bucketlist”.

De eerste versie van de quiz moest live op een moment dat de BN’ers, de vragen en de prijzen nog niet duidelijk waren. Tijdens de realisatie konden we tussentijds testen (A/B testing, HotJar) waar optimalisatie nodig was toen de content werd ingevoerd. We deden aanpassingen aan de flow, copy en aan het design. Deze iteraties leverden een fantastisch resultaat op, hogere conversie dan voorzien: in plaats van de 7.000 telefoonnummers die waren gevraagd kregen we er 12.720.

Samenwerken met PuurPXL is echt samenwerken. Ze denken mee en zetten het/de extra stapje(s) om het nog beter te maken. Mooi versus functioneel. Van de verschillende bureaus waarmee ik heb samengewerkt kan ik PuurPXL aanraden. Vanwege de mensen, manier van werken, oplossingsgerichtheid, klantgerichtheid en instelling een samenwerkingspartner waar ik heel veel energie van krijg.

Ruud Breuker, online specialist Natuurmonumenten

Resultaat

Battle: 29.781 mensen hebben de battle uitgespeeld en hebben de quiz uitslag bekeken. Van daaruit zijn er 19.215 doorgegaan naar het formulier (65%). Daarvan hebben 12.720 deelnemers het formulier ingevuld om kans te maken op de hoofdprijs en het bucketlist-boekje te ontvangen (66%).

Lidmaatschappen NatuurMonumenten: Voor de battle en de NNQ werden er ongeveer 482 mensen per maand lid. In de periode tijdens de battle en de Quiz steeg dit naar 584 lidmaatschappen; een toename van maar liefst 21%.

SMS: Tijdens de live-uitzending hebben (van alle donaties die zijn binnen gekomen via de sms) 2.109 mensen het formulier ingevuld om kans te maken op het VIP arrangement en het bucketlist-boekje te ontvangen.

Partner

LimoenGroen

Wat hebben we geleerd?

Dat we maar liefst 344.000 kilometer sloten, kanalen en vaarten hebben door heel Nederland heen, dat de Merel unaniem is gekozen tot de vogel met het mooiste geluid en dat het Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje een roofdier is.

De snotolf

De beflijster

Wat we nog meer geleerd hebben:

We hebben onze natuurkennis flink afgestoft door de jaren heen. Zo weten we dat de ijsvogel gewoon in Nederland voorkomt en dat de snotolf en beflijster echt bestaan. Opvallend: veel van onze contacten bij Natuurmonumenten dragen de achternaam van een dier of een boom. We zoeken nog uit of dat toeval is. Voor de zekerheid hebben wij Chiel Pauw op front-end ingezet.

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50