• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Plant je boom

Klant
  • Natuurmonumenten
Branche
  • Bos & Natuur

Ondersteuning van de landelijke najaarscampagne (2016) om 25.000 nieuwe relaties te werven. Je kon zelf een boom ter waarde van €25,— planten tijdens de boomplantdag in Parkbos de Haar, waar 70.000 bomen geplant werden.

  • 65% nieuwe bezoekers
  • +21% leden
Hoe zorgen we ervoor dat de actiewebsite nieuwe leads oplevert?

Wat we deden

Een one pager met directe call to action en laagdrempelige instap voor donateurs. We gebruikten 3D animaties, bouwden een “viewmaster"-achtige boomselectietool, zetten infographics om naar animaties en schreven korte, pakkende copy die activeerde. Omdat we wisten dat 70% de site met tablet of mobiel zou bezoeken, gingen we uit van het principe “mobile first” en zetten we daarna het ontwerp om voor optimale weergave op desktop.

Schets openingsscherm met feiten

Schets park 2015 - 2020

Concept

In de conceptbriefing misten we de urgentie voor de bezoeker om deel te nemen aan de actie. De brainstorms met het team leverden dan ook een scherper online concept op waarin het gevoel van noodzaak meer nadruk kreeg en de user interface meer in de sfeer van gamification werd getrokken. Door die twee factoren te combineren moest de bezoeker sneller verleid worden mee te doen aan de actie.

Voor de Plant je boom campagne zouden we een simpele landingspagina op het Natuurmonumenten domein inrichten. Puurpxl verraste ons met een concept dat verder ging dan de aankondiging van een tv programma. Het gamification achtige concept was zo inspirerend dat we extra budget vrij maakten en de website op een eigen domein lanceerden. We kregen een prikkelende website die onze verwachtingen overtrof. Ik heb Puurpxl leren kennen als een gedreven club met hart voor de organisatie én de gebruiker.

Tijs Roozen, Projectleider najaarscampagne 2015, Natuurmonumenten

Resultaat

De website trok op zondag minder bezoekers dan voorzien. Dit had alles te maken met het tijdslot van de tv uitzending en het prachtige weer die zondag. Maar weinig mensen kropen voor de buis en zagen de uitzending. De bannercampagne die was gepland werd uiteindelijk niet ingezet, maar toch bezocht maar liefst 65% nieuwe bezoekers de website van Natuurmonumenten en bedroeg het aantal nieuwe leden 21%. Een mooi resultaat.

Partner

LimoenGroen

Boomplantdag

Natuurlijk waren we erbij

Wat hebben we geleerd?

Dat je veel tijd en energie kunt besteden in het bedenken van de perfecte actiewebsite, maar dat de site dan nog wel gevonden moet worden. Alle media activiteiten moeten elkaar aanvullen en versterken. En verder hadden we niet verwacht dat het ook eind september nog zo prachtig weer kan zijn.

Wat we nog meer geleerd hebben:

Dat het uitbreiden van de natuur geen luxe is, maar pure noodzaak. Wij wisten bijvoorbeeld niet dat er nog maar 10% van de oppervlakte van Nederland echte natuur is. Daarom hebben wij zelf ook bomen gekocht en geplant.

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50