• Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Verschillende doelgroepen, één website

Klant
  • Soa Aids Nederland
Branche
  • Gezondheid & Welzijn

Soa Aids Nederland is onderdeel van Stichting Aidsfonds – Soa Aids Nederland. Door het bij elkaar brengen van kennis, onderzoek en praktijk helpen ze zowel publiek als professionals om hiv en andere soa’s te voorkomen, op te sporen en/of te behandelen.

Hoe presenteren we informatie voor verschillende doelgroepen met ieder hun eigen toptaken op een overzichtelijke manier?

Waarom

De website van Soa Aids Nederland en de techniek waren verouderd en niet geschikt voor weergave op mobiel. Bezoekers klaagden over slechte vindbaarheid van content en verouderde content. Er was behoefte aan een heldere structuur met een betere afbakening tussen informatie voor iedereen en informatie gericht op professionals. Bovendien werden de doelgroepen binnen de publieke omgeving (risicogroepen) niet doorverwezen naar content op maat, specifiek voor hen, waardoor ze informatie misten en SoaAids ze niet kon bereiken.



Wat we deden

In meerdere werksessies met stakeholders en beslissers benoemden we persona’s en toptaken en kregen we inzicht in waar de prioriteiten lagen. We valideerden de uitkomsten van de sessie met data uit analyse en gebruikersonderzoeken. Uit alle onderzoeken en statistieken bleek hetzelfde: het grootste deel van alle bezoekers kwam voor hetzelfde: heb ik een Soa? Ik heb een Soa. Hoe, wat en waar kan ik me laten testen? Met deze heldere conclusie konden we de flows en structuur bepalen. We testten de flows vervolgens bij gebruikers (gesegmenteerd naar risicogroep) en zagen dat alle bezoekers dezelfde patronen volgden. Dit betekende dat we de website vraag gestuurd konden inrichten, aansluitend bij de toptaken.

Bezoekersdoelen bepalen

Hoofdzaken scheiden van bijzaken

Concept

Professionals dragen bij aan terugdringen van Soa’s door elkaar en publiek voor te lichten met informatie op maat, specifiek voor risicogroepen. Het publiek draagt zelf bij aan de bewustwording en gedragsverandering (content voor en door publiek) die nodig is om Soa’s terug te dringen. Op iedere pagina is daarvoor in het ontwerp opgenomen in welke vorm de contentstrategie bijdraagt aan activatie van publiek en professionals.

Onze doelstelling is om soa’s en hiv drastisch te reduceren. Relevant zijn voor al je bezoekers is hierbij essentieel. Daar draagt niet alleen ijzersterke content aan bij, maar ook een relevante structuur en juiste keuzes die hiertoe leiden. PuurLimoen heeft ons daar uitstekend bij geholpen.

Sjuul Pol, Soa Aids Nederland

Resultaat

De nieuwe website van Soa Aids Nederland heeft een belangrijke maatschappelijke impact: een website die iedereen verder helpt, of je nu als professional op zoek bent naar informatie of als bezoeker wilt weten óf, hoe en waar je je kunt laten testen op een soa. De afdeling communicatie (opdrachtgever) heeft als belangrijk uitgangspunt: “Als publiek en professionals onze informatie, online toepassingen en doorverwijzingen niet vinden en gebruiken komt onze doelstelling (drastische reductie soa en hiv) in het gedrang.” Het resultaat van de vernieuwing heeft de kwaliteit van het bezoek verbeterd (bezoekers vinden sneller het antwoord op hun vraag) en de kwantiteit verbeterd (meer mensen vinden gerichter advies en worden meer dan ooit doorverwezen naar succesvolle online interventies.

Partner

LimoenGroen

Ga naar Soa Aids

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50