• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Spar.nl

Klant
  • SPAR
Branche
  • E-commerce en retail

Veel Spar winkels hebben hun eigen website. Dat blijkt voor veel gebruikers zo verwarrend te zijn, dat er daardoor veel bestellingen telefonisch gedaan worden. De Spar.nl omgeving moest hier verbetering in brengen en dé plek worden voor online bestellingen.

De website is zowel qua functionaliteit als in vorm (in lijn met de nieuwe huisstijl) verbeterd. De klant kan bijvoorbeeld eenvoudig herhaalbestellingen doen door gebruik te maken van de boodschappenlijst-functie of door voorgaande bestellingen opnieuw in één keer in het winkelmandje te plaatsen. Daarnaast is het mogelijk om onder één account verschillende afleveradressen in te voeren.

  • 4k bezoekers per dag
  • +10,6% conversie
Hoe zorgen we ervoor dat klanten makkelijk online boodschappen kunnen doen bij de Spar in de buurt?

Wat we deden

Na uitgebreid Google Analytics onderzoek en een aantal gebruikerstesten die door Spar zelf al gedaan waren, gingen wij aan de slag. Met de stake holders bepaalden we welke functionaliteit belangrijk was en welke nieuwe functionaliteit aanvullend nodig was. Tijdens zeer intensief contact met Spar en Netivity bouwden we stap voor stap gaan aan de componenten voor de nieuwe website volgens het principe van atomic design; van het kleinste puzzelstukje naar het grote plaatje (atomen, moleculen, organismen, templates, pagina's).


De user stories die uit de sessies naar voren kwamen zijn gebruikt als uitgangspunt voor de wireframes. Daarnaast toetsten we de analyses van de bestaande website bij eindgebruikers om de usability te verbeteren.

Samenwerken met Puurpxl voelt alsof je wordt opgenomen in je eigen team. Bevlogen, enthousiast en betrokken, waarbij ruimte is voor een lach én kritische feedback. Deze prettige mix heeft geleid tot een topresultaat!

Sarah Bouwmeister, manager e-commerce, SPAR

Resultaat

Nu, al binnen de eerste twee maanden na livegang is de conversie gestegen met 10,6%. Uiteraard blijven we meten en optimaliseren waar mogelijk om dit resultaat nog te verbeteren.

Partner

Netivity

Ga naar Spar.nl

Wat hebben we geleerd?

Door een zeer intensieve samenwerking met zowel de klant als partner Netivity zagen we maar weer eens bevestigd dat communicatie nog steeds één van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvol project is. We verheugen ons dan ook erg op de volgende stappen.

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50