• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

TMG.nl

Klant
  • TMG
Branche
  • Media & Entertainment

Branded Content, onderdeel van de Telegraaf Media Groep benaderde ons met de vraag om een minisite en longread te ontwerpen om zo beter aan te sluiten bij de wensen van de markt (adverteerders). De redactie kon niet meer uit de voeten met de beperkingen van het CMS en wilde (vooral qua lay-out en functionaliteit) meer mogelijkheden om partnercontent te kunnen publiceren.

Hoe maken we nieuwe templates voor een minisite en longread die de lezer boeien en die voor de adverteerder interessant zijn?

Wat we deden

Voor de uiteenlopende aspecten van de opdracht hadden we antwoord nodig op veel vragen. Het ging in feite niet om twee doelgroepen, maar om vier; naast de lezer en adverteerder hebben ook de redacteur en de salesmanager van TMG belangen bij verbetering van de templates. Althans, hier kwamen we achter bij het bepalen van de KPIʼs. De website is per doelgroep succesvol op andere criteria, zo bleek tijdens de werksessie. Door deze doelgroepen te vertalen naar personaʼs en de individuele belangen op een rijtje te zetten konden we de opdracht vanuit verschillende invalshoeken aanvliegen.

Werksessie 1

Werksessie 1

Bepalende factor blijft natuurlijk toch de lezerservaring. Als die bevalt, leest de lezer het hele artikel en komt hij of zij terug naar de website. Als dat gebeurt is de adverteerder ook blij en heeft de salesmanager de adverteerder iets te bieden. Door uit te gaan van de optimale lezerservaring worden ook de wensen van de redactie meegenomen, want die moet in staat zijn de lezer te boeien met de minisite en longread. Voor optimale leesbaarheid van artikelen hebben we ons streng aan usability richtlijnen gehouden, zoals die al langer met succes worden toegepast door gevestigde mediawebsites.

In relatief korte tijd hebben we in samenwerking met PuurPxl en Limoengroen een prachtige nieuwe website gerealiseerd voor de Boer zoekt Vrouw-fans. Het is nu leuker dan ooit om je onder te dompelen in alle video’s, artikelen en foto’s van 10 seizoenen Boer zoekt Vrouw!

Cyril Snijders, online conceptontwikkelaar KRO-NCRV

Resultaat

Een website die voor alle betrokkenen een meerwaarde heeft.

Partner

Atom

Ga naar TMG.nl

Meer media & entertainment projecten

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50