• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Ziengs

Klant
  • Ziengs
Branche
  • E-commerce

Ziengs is een familiebedrijf met 77 schoenenwinkels in Nederland. In 2016 nam Ziengs de merken Scapino en AktieSport over na hun faillissement. De vraag aan ons was de online shop van Ziengs een 'classier' uitstraling te geven en te zorgen voor meer gebruiksgemak.

  • +3% bezoekers
  • +6% sessies
  • +11,5% pagina views
  • +2% orderwaarde
Ontwerp een gebruiksvriendelijke online omgeving waar de herpositionering van Ziengs tot zijn recht komt

Wat we deden

Ziengs moet het als merk hebben van de koopjesjagers en wil dat deel van de doelgroep niet kwijt, maar is tegelijkertijd op zoek naar een luxere uitstraling om nieuwe jonge doelgroepen aan te spreken. We benoemden persona’s en toptaken en bepaalden in het concept hoe deze twee uitersten van het marktsegment kunnen aanspreken zonder een van deze doelgroepen te verliezen door de nieuwe strategie.

Concept

Ziengs staat voor kwaliteit, vakmanschap en service. Vooral oudere klanten hechten daar waarde aan en daarom komen ze graag terug. Op de website verwachten ze dezelfde service. Ze willen vooral goede schoenen; shoes. Jongere klanten zijn gevoeliger voor trends en inspiratie. Die inspiratie verwachten ze vooral op socials als Instagram. Ze komen niet per definitie naar de website van Ziengs. Ze willen lifestyle; stories. Shoes & stories.
De strategie rust op de vier pijlers inspireren, verleiden, activeren en belonen.

Resultaat

De site is net gelanceerd, dus er zijn nog geen cijfers bekend, maar de eerste reacties zijn zeer positief, zoals ook blijkt uit klantrecensies via eKomi: "Duidelijke site...makkelijk te winkelen en snelle levering" en "Een fijne webshop", "Prettige webwinkel", "overzichtelijke website". En daar doen we het voor.

Partner

Netivity

Ga naar Ziengs.nl

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50