PUURPXL

Connexxion

Responsive website

terug naar cases Cases

Connexxion

De klantvraag:
Maak een nieuw ontwerp voor de bestaande websites van Connexxion volgens het principe ‘Mobile First’ en integreer de webshops in de sites.

Connexxion uitsnede

Doel van de website:
De bestaande websites van Connexxion (Connexxion.nl, Hermes.nl en Breng.nl) moeten een grotere rol gaan spelen in de serviceverlening van Connexxion. Omdat naar verwachting 65% van de bezoekers via tablet en mobiel de site bezoekt, wordt ‘Mobile First’ het uitgangspunt.

De doelgroep:
De reizigers en klanten die gebruik maken van de diensten van Connexxion.

De oplossing:
In een aantal werksessies lag het accent allereerst op het in kaart brengen van actuele reisinformatie en de informatiebehoefte van de reiziger. Bij de sessies waren Puurpxl, technische partner Netivity en Connexxion aanwezig. De user stories die uit de sessies naar voren kwamen zijn gebruikt als uitgangspunt voor de wireframes. Daarnaast werden de analyses van de bestaande websites getoetst bij eindgebruikers om de usability te verbeteren.

Het uiteindelijke resultaat:
Een strakke simpele website die nog steeds veel informatie bevat, maar op hoofdniveau is teruggebracht is tot de essentie. De site is niet alleen geschikt gemaakt voor tablet en mobiel, maar ook beter toegankelijk voor mensen met een visuele beperking. De komende tijd gaan we volop door met het optimaliseren van de sites voor de reizigers, want een website is natuurlijk nooit af. Optimalisatie en uitbreiding van de webshop met producten en betaalmethoden staat het eerst op het programma.

 

Vragen over dit project?

Puurpxl werkte aan:

concept, design

Samenwerking met:

Netivity

Oplevering:

januari 2016

Bezoek connexxion.nl

Meer projecten

Terug naar boven