• Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Top 5 Fonk50

Wat een topjaar was 2018 en wat zijn we trots; we zijn met stip binnengekomen in de FONK50 en hebben een vierde plek veroverd in de categorie digital bureaus (klein) dankzij hoge klantwaarderingen. In onderstaand stuk uit Fonk Magazine meer over de FONK50 en waarom het voor ons zo’n bevestiging is dat onze aanpak werkt. Dank aan onze klanten voor alle lof!

FONK50, editie december 2018

Grote bureaus en niet zo grote bureaus. Van full service naar digitaal en van actie marketing tot B2B: in de FONK50 presenteert de redactie jaarlijks de fine fleur van de Nederlandse bureauwereld. De FONK50 wordt samengesteld aan de hand van 24 jaar onderzoekservaring op het gebied van klanttevredenheid. De best presterende bureaus uit het Bureau Klanntevredenheidsonderzoek worden bovendien getoetst aan de volgende parameters:

Om de lijst ‘fris’ te houden, worden jaarlijks door de redactie maximaal 10 bureaus op de lijst geplaatst die niet in het Bureau Klanttevredenheidsonderzoek zijn vertegenwoordigd, maar die nadrukkelijk voldoen aan de andere criteria. Als ze het jaar daarop niet op een relevante positie in het Bureau Klanttevredenheidsonderzoek te vinden zijn, dan kan hun positie worden ingenomen door andere bureaus. Zo blijft de FONK50 ieder jaar actueel en relevant. En is het veel méér dan een lijst die preekt voor eigen parochie.

Dat het bij de digital bureaus dringen is voor een positie in de FONK50, mag duidelijk zijn. Het Utrechtse digital agency PUURPXL dat zich in 2017 bij de Who to watch bureaus manifesteerde, heeft nu mede dankzij een gemiddelde klanttevredenheid van 8,52 (goed voor een vierde plek bij de digital bureaus), een stevige positie in de FONK50 veroverd.

Darja Scheffers over het succes van Puurpxl:
"De ironie is dat wij helemaal niet zo bezig zijn met onze status voor de buitenwereld. Wij krijgen erg veel energie van de projecten die we doen en willen vooral onze opdrachtgevers en hun klanten blij maken. Top of the heap of niet, als zij blij zijn, zijn wij het ook. En dát ze blij zijn, wordt nu wel bevestigd."

Welke vaardigheden moet een opdrachtgever in huis hebben om er bij PUURPXL het maximale uit te halen?
"Onze opdrachtgevers moeten openstaan voor een tegengeluid. We stellen vragen. Veel vragen, omdat wij met een frisse blik naar de organisatie kijken en naar de manier waarop zij met hun doelgroep communiceren. We hebben inzicht nodig om te weten waar we onze strategie en concept op moeten baseren. We blijven weg van aannames. Onze opdrachtgevers geven ons de ruimte inzichten te verzamelen, dat vraagt lef. Wij zorgen voor draagvlak binnen de organisatie door onze data gedreven aanpak en dat levert resultaat op."