• Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Puurpxl partner Task Analytics

Design gaat niet over vorm of functie, maar over het maken van strategische keuzes. Daarvoor heb je inzicht en draagvlak nodig. De data driven design aanpak van Puurpxl helpt inzichten te verwerven om onderbouwde keuzes te maken. En dat die aanpak werkt laten onze cijfers zien. We zijn erg trots te mogen zeggen dat we een unieke onderzoeksmethode hebben toegevoegd aan onze bestaande set van tools nu we de eerste Nederlandse partner van Task Analytics zijn.

Task Analytics?

Task Analytics is een initiatief van Gerry McGovern (bekend van de toptaak methode) en Guy Stratermans, conversie optimalisatie consultant voor Digital Optimizers en werkzaam als webanalist voor Puurpxl. De Task Anlytics software geeft je de belangrijkste boodschap. De menselijke ervaring. Het waarom.

Task Analytics installeer je op je website. TA vraagt bezoekers aan het begin van het bezoek mee te werken aan onderzoek. Na toestemming van de bezoeker wordt zijn gedrag geregistreerd. De bezoeker kan op iedere pagina feedback geven over de gebruikerservaring. Wanneer de bezoeker de website verlaat worden hem aanvullende vragen over het bezoek gesteld. Het resultaat is kwalitatieve data die zowel het gedrag als de houding in kaart brengt en daarmee een unieke combinatie aan inzichten oplevert voor de optimale gebruikerservaring. De verzamelde data wordt in een dashboard getoond, vergelijkbaar met Google Data Studio. Dit is een overzicht van taken van bezoekers, welke belangrijk zijn, of ze met succes zijn uitgevoerd en welke bezoeker welke taak heeft uitgevoerd.

Waarin onderscheidt deze methode zich van Google Analytics (of Matomo)? Webstatistieken meten wat een bezoeker heeft gedaan op je website (gedrag), maar vertelt je niets over het sentiment van de bezoeker (houding). Wat kwam hij eigenlijk  doen, wat heeft hij gemist? Daarvoor is aanvullend onderzoek nodig waarbij je de bezoeker er specifiek naar vraagt. Bij Task Analytics is dat al onderdeel van de methode, zodat je zowel inzicht hebt in gedrag als in houding van de bezoeker. Daarmee wordt de gebruikerservaring bruikbaar als KPI en wordt het succes van je website concreet inzichtelijk en meetbaar. Doordat Task Analytics mee blijft draaien op de website wordt het effect van optimalisatie direct zichtbaar, bij iedere aanpassing. Task Anlytics ondersteunt 3rd party integratie.

We zijn erg blij met deze aanvulling voor onze aanpak en hopen deze snel in te zetten voor onze klanten Natuurmonumenten, Connexxion, SPAR, SoaAids, Ziengs, VVN, DVN en Landschap Noord-Holland.