-
Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021
Lees meer -
Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie
Lees meer -
Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020
Lees meer -
Puurpl wint International Splash award
Lees meer -
Puurpl wint twee Splash awards
Lees meer -
Nummer 1 Emerce100
Lees meer -
Puurpxl partner Task Analytics
Lees meer -
Puurpxl met stip in top5 in FONK50!
Lees meer -
Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine
In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.
Lees meer -
2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland
Lees meer

KNOV
Klant
- KNOV
Branche
- Gezondheid & Welzijn
KNOV is een beroepsvereniging van, voor en door verloskundigen. De KNOV behartigt de belangen van verloskundigen, ondersteunt verloskundigen in hun werk en levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling en kwaliteit van het verloskundigenvak. Op dit moment zijn we bezig de bestaande website te optimaliseren. Waar de vorige versie van de website erg was bedacht vanuit de organisatie hebben we nu de focus verplaatst naar de doelgroep.
- +170% leden
- +178% pdf downloads
- +109% conversie
- -53% verlatingspercentage
Wat we deden
Uit de statistieken en doelgroeponderzoek bleek dat de website aan een optimalisatieslag toe was. Met de learnings van de vorige versie in het achterhoofd (en de feedback van bezoekers) zijn we begonnen met een workshop waarin we ons vooral richtten op de vraag voor wie de website nu eigenlijk bedoeld is. Er zaten vertegenwoordigers van de doelgroep (verloskundigen) aan tafel, naast vertegenwoordigers van de organisatie.
We begonnen met een nadere beschrijving van de doelgroep in de vorm van persona’s. Daarna beschreven we de taken waarmee deze persona’s de website van KNOV bezoeken. De taken verdeelden we in clusters en we scheidden toptaken van mindere dringende taken. Dit was de input voor de online card sort sessie. Dit is een gebruikersonderzoek waarin bezoekers van KNOV.nl aangeven waar ze welke informatie verwachten. We doen dit om tussentijds te toetsen of onze aannames kloppen en kunnen zo bevindingen verwerken in de nieuwe sitestructuur.
Puurpxl is in staat om de zowel gebruiker van de website als de opdrachtgever centraal te stellen. Ze luisteren goed naar de wensen van de organisatie, maar verliezen daarbij nooit de websitebezoeker uit het oog.
Dorthe Dol, online adviseur KNOV





Wat hebben we geleerd?
We zitten nog middenin het traject, dus het is nog te vroeg om conclusies te trekken. De learnings van de vorige oplevering zijn duidelijk: de organisatiedoelstellingen zijn belangrijk, maar hebben de overhand gekregen. De bezoeker vindt het door de structuur die daarvoor is opgezet lastig om te kunnen vinden wat ze zoeken.
Meer projecten in deze branche
Meer weten over deze case?
Wietske vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.
030 275 89 50