-
Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021
Lees meer -
Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie
Lees meer -
Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020
Lees meer -
Puurpl wint International Splash award
Lees meer -
Puurpl wint twee Splash awards
Lees meer -
Nummer 1 Emerce100
Lees meer -
Puurpxl partner Task Analytics
Lees meer -
Puurpxl met stip in top5 in FONK50!
Lees meer -
Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine
In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.
Lees meer -
2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland
Lees meer

Iedereen veilig over straat met de nieuwe website van VVN
Klant
- Veilig Verkeer Nederland
Branche
- NGO’s & Overheid
Veilig Verkeer Nederland is een actieve vereniging voor, door en van verkeersdeelnemers. De vereniging bestaat uit besturen op landelijk, districts-, en afdelingsniveau. Tienduizenden vrijwilligers zetten zich in voor VVN. VVN ondersteunt en faciliteert de vrijwilligers en acties overal in Nederland.
Waarom
Het ledenbestand vergrijst en net als andere ledenverenigingen heeft VVN last van de trend dat mensen zich niet meer voor langere tijd aan een vereniging willen binden. Tegelijkertijd is veilig verkeer iets wat ons allemaal aangaat en kunnen we daaraan bijdragen, in tijd of geld. De nieuwe website moest dat verhaal vertellen en conversie van nieuwe initiatieven, leden of donaties opleveren.

Wat we deden
Stap voor stap gingen we in gezamenlijke werksessies op zoek naar de essentie. Welke van de al bestaande 9 personaʼs was het meest relevant en wat waren hun bezoekersdoelen op de website? Alle bevindingen werden gestaafd met statistieken en aanvullend gebruikersonderzoek, zodat we ons bij het maken van keuzes op data konden baseren en zo de discussie konden sturen op gedrag en houding van de bestaande en gewenste bezoeker. De structuur moest meer aansluiten bij de belevingswereld van iedere willekeurige bezoeker, of die nu gericht op zoek was naar informatie over verkeer of toevallig op de site belandt. In plaats van doelgroepingangen werd de insteek thematisch; meedoen is makkelijk in de buurt, op school, onderweg of thuis. Zo konden we ook de regiosites verweven in de nieuwe structuur en de regiobesturen zelfs extra aandacht geven, door regionale acties en successen in het nieuwsoverzicht op te nemen. Relevant voor de bezoeker in zijn of haar regio, activerend omdat je ziet hoe je op regionaal succes kunt bijdragen aan verkeersveiligheid en eigentijds, omdat het thema verkeer op een persoonlijke manier binnenkomt. Ook de opleidingen voor Vrijwilligers (de Academy) werden naadloos opgenomen in de nieuwe structuur. Achter de schermen flinke aanpassingen voor de organisatie, maar de bezoeker mag daar niets van merken.

Beschrijven bezoekersdoelen

Toptaken persona's bepalen
De structuur moest meer aansluiten bij de belevingswereld van iedere willekeurige bezoeker, of die nu gericht op zoek was naar informatie over verkeer of toevallig op de site belandt. In plaats van doelgroepingangen werd de insteek thematisch; meedoen is makkelijk in de buurt, op school, onderweg of thuis. Zo konden we ook de regiosites verweven in de nieuwe structuur en de regiobesturen zelfs extra aandacht geven, door regionale acties en successen in het nieuwsoverzicht op te nemen. Relevant voor de bezoeker in zijn of haar regio, activerend omdat je ziet hoe je op regionaal succes kunt bijdragen aan verkeersveiligheid en eigentijds, omdat het thema verkeer op een persoonlijke manier binnenkomt. Ook de opleidingen voor Vrijwilligers (de Academy) werden naadloos opgenomen in de nieuwe structuur. Achter de schermen flinke aanpassingen voor de organisatie, maar de bezoeker mag daar niets van merken.
Je ziet vaak dat mensen die al heel lang met een bepaald systeem werken geleerd hebben om te gaan met de beperkingen. En dan voelt iedere verandering als een beperking.
Bij de ontwikkeling van de corporate omgeving van de nieuwe website werd de loyale achterban van vrijwilligers continu betrokken.

Discussie persona's

Toptaken persona's bepalen
Concept
In het dagelijks leven ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Je kunt zelf iets doen om je wereld verkeersveiliger te maken. Je inspireert daarmee anderen om hun gedrag te veranderen. Of je steunt anderen die iets doen. Zo passen we op onszelf en op elkaar, zodat iedereen veilig over straat kan. VVN helpt jou daarbij.
Iedereen veilig over straat.
Wij hebben gekozen voor de combinatie Puurpxl en LimoenGroen, omdat zij de gebruiker centraal stellen en al veel ervaring hebben met vereningingen. Beide partijen vullen elkaar goed aan en hebben een pragmatische, meedenkende insteek, waardoor het project erg soepel is verlopen.
Marijcke de Groot, projectleider Veilig Verkeer Nederland

Resultaat
Een website die breed gedragen wordt binnen de organisatie én vrijwilligers en die schaalbaar is: bestaande subsites passen naadloos in de nieuwe structuur. Bezoekers zullen beter snappen waar ze (moeten) zijn en onderhoud wordt makkelijker voor de redactie.