• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Willem Wever, de leukste zoekmachine van Nederland

Klant
  • Willem Wever KRO-NCRV
Branche
  • Media & Entertainment

Willem Wever is de leukste zoekmachine van Nederland! Het geeft antwoord op bijna alle vragen die kinderen hebben in de leeftijd van 9 tot 13 jaar. Alle vragen die aan Willem Wever zijn gesteld kun je terugvinden op de website. Staat je vraag er niet tussen dan kan je een nieuwe vraag insturen. De kinderen gaan samen met de presentatoren op zoek naar de antwoorden op de prangende vragen.

Kinderen inspireren en aanzetten tot zoeken en vinden van vragen

Wat we deden

Op de website zijn verschillende onderwerpen te vinden met weetjes en spelletjes rondom een vraag, zoals Hoe komen landen aan hun naam? De informatie van Willem Wever is niet alleen leuk maar ook leerzaam, zo kunnen leraren en scholen ook dankbaar gebruik maken van Willem Wever, als onderdeel van het lestraject.

Uitgangspunt voor het redesign was: het moet leuk zijn voor kinderen maar niet teveel prikkels geven. Zoeken en inspireren zijn de twee peilers waarop het nieuwe interactieontwerp en visual design is gebaseerd. De persona’s gaven invulling aan de doelgroep die uit jonge mensen bestaat die op basisschool en op de middelbare school zitten. Ook het gebruik van Youtube is als één van de toptaken opgenomen. In de priority guides is dan ook rekening gehouden met de opbouw van content en pagina’s, natuurlijk mobile first.



Digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid zit verweven in het redesign. Door in te zetten op digitale toegankelijkheid, stel je je website open voor iedereen en scoor je beter in Google. Hierbij zorgt kleurcontrast ervoor dat teksten voor iedereen goed leesbaar zijn. Voor bezoekers met een visuele beperking, maar ook voor bezoekers die met hun smartphone in de zon staan. Ook het lettertype, de lengte van zinnen, de lettergrootte en regelafstanden werden meegenomen. Ook het logo doet mee, omdat de (aanverwante) kleuren vaak voor tekst of andere actieve elementen worden gebruikt.

Drupal open source CMS

Drupal is toonaangevend als open source content management platform. Drupal heeft een flexibele basis voor online marketeers en redacteuren om snel content te publiceren en nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Ruim 10 duizend ontwikkelaars wereldwijd werken met Drupal, waarmee het over één van de grootste ontwikkelteams ter wereld beschikt. Door de robuuste opbouw, flexibiliteit en het aantal ontwikkelaars waar je op kunt terugvallen, zit je niet vast aan één leverancier (lock-in). De architectuur is API-first waarmee koppelingen met back-office systemen en externe diensten eenvoudig kunnen worden gerealiseerd.



Partner

LimoenGroen

Ga naar Willem Wever

Meer projecten in deze branche

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50