• Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021

    Lees meer
  • Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie

    Lees meer
  • Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020

    Lees meer
  • Puurpl wint International Splash award

    Lees meer
  • Puurpl wint twee Splash awards

    Lees meer
  • Nummer 1 Emerce100

    Lees meer
  • Puurpxl partner Task Analytics

    Lees meer
  • Puurpxl met stip in top5 in FONK50!

    Lees meer
  • Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine

    In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.

    Lees meer
  • 2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland

    Lees meer

Natuurmonumenten.nl

Klant
  • Natuurmonumenten
Branche
  • Bos & Natuur

De nieuwe website moest beter aansluiten bij de nieuwe communicatiestrategie van Natuurmonumenten. Waar het in het verleden logisch was je als natuurliefhebber aan te melden bij de vereniging is dat in 2018 niet meer vanzelfsprekend. Die uitdaging was het uitgangspunt voor de nieuwe online strategie.

  • 200k bezoekers per dag
  • +46% leads
  • x10 donateurs
  • +70k kinderen
Hoe krijgen we mensen in beweging voor en met Natuurmonumenten?

Wat we deden

In een aantal workshops is die ambitie vertaald naar een UX concept, gebouwd op contentdoelstellingen die samen met Natuurmonumenten zijn bepaald. We brengen de natuur dichterbij (inspireren en informeren), brengen de magie van de natuur in beeld (activeren), laten zien wat we nou eigenlijk in de praktijk allemaal doen (bewustwording) en wat bezoekers kunnen doen (mobiliseren) en dan is de stap naar meedoen (converteren) eigenlijk een logisch vervolg.

Agenda eerste workshop

Persona's en taken benoemen

Onze 'data driven design' aanpak kent een aantal vaste stappen. Allereerst analyseren we gebruikersdata en bestaand onderzoek (o.a. klantreizen, tevredenheidsonderzoek). Daarnaast gebruiken we een door ons zelf ontwikkelde tool, de Customer Centric Index. Dit onderzoek levert waardevolle inzichten op; verbeterpunten voor gebruiksgemak in percentages en gesorteerd op prioriteit. In meerdere werksessies bespreken we meetbare doelen; KPI’s, vertalen we doelgroepen naar persona’s en stellen we toptaken op waarmee deze persona’s naar de website komen. We testen de ideale boomstructuur en gaan daarna pas echt ontwerpen. Welke unieke pagina’s hebben we nodig en hoe waarborgen we dat de gebruikersdoelen én organisatiedoelen worden behaald. In het UX concept en de designs die we opleveren stellen we richtlijnen op om die doelen te borgen, zodat de redactie zelf aan de slag kan met het vullen van de website zonder dat de belangen van de gebruiker uit het oog verloren worden.

Persona's en taken benoemen

Taken en toptaken

Concept

Er is zoveel te vertellen. Wat we doen. Wat we doen met de bijdrage van onze leden en sponsoren. Wat we willen, nu en in de toekomst. We hebben de natuur nodig. Maar de natuur heeft ons ook nodig. Om te vechten voor haar behoud. Dat is een boodschap die zich het beste laat vertellen door onze resultaten. Wat is het resultaat van onze visie 355 natuurgebieden later. En waarom is het zo belangrijk die visie uit te bouwen naar een beweging waar iedereen aan bij kan dragen. Show, don’t tell.

Ik heb de samenwerking met Puurpxl ervaren als een bijzonder prettig traject waarin je ook daadwerkelijk samenwerkt.
Alle vragen worden serieus genomen, alle meetings zijn constructief en er wordt altijd keihard gewerkt aan het beste resultaat.
Ik kan het iedereen aanraden!

Katja Bauer, Strategisch adviseur Natuurmonumenten

Resultaat

Omdat de site nog maar net live staat en nog volop in ontwikkeling is, hebben we nog geen cijfers. De cijfers bovenin zijn van ons vorige ontwerp, nu 6 jaar geleden en daar zijn we nog steeds trots op.

Partner

Burst

Ga naar Natuurmonumenten.nl

Waar is iedereen?

Ah, paaseieren zoeken...

Wat hebben we geleerd?

Op 30 januari is de nieuwe website live gezet, of liever gezegd: een MVP. Er wordt nog volop gewerkt aan onderdelen, zoals aan de optimalisatie van de formulieren en een aantal andere onderdelen. Er wordt continu doorontwikkeld op dat wat er nu staat en gemeten of het werkt. De website is dus nog volop in ontwikkeling.

Wat we nog meer geleerd hebben:

We hebben onze natuurkennis flink afgestoft door de jaren heen. Zo weten we dat de ijsvogel gewoon in Nederland voorkomt en dat de snotolf en beflijster echt bestaan. Opvallend: veel van onze contacten bij Natuurmonumenten dragen de achternaam van een dier of een boom. We zoeken nog uit of dat toeval is. Voor de zekerheid hebben wij Chiel Pauw op front-end ingezet.

Meer weten over deze case?

Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.

030 275 89 50