-
Jihaaaa weer NUMMER 1 Emerce100, 2021
Lees meer -
Van Gogh Worldwide, uniek online platform met wereldwijde ambitie
Lees meer -
Wederom Nummer 1 Emerce100, 2020
Lees meer -
Puurpl wint International Splash award
Lees meer -
Puurpl wint twee Splash awards
Lees meer -
Nummer 1 Emerce100
Lees meer -
Puurpxl partner Task Analytics
Lees meer -
Puurpxl met stip in top5 in FONK50!
Lees meer -
Darja is Very Inspiring Person volgens Fonk Magazine
In de top 20 van Most inspiring people van 2017 wordt Darja dappere ondernemer genoemd.
Lees meer -
2017: Puurpxl in top 3 bij 50 beste bureaus van Nederland
Lees meer
Mijn PostNL
Klant
- PostNL
Branche
- Post en pakketten
PostNL had een nieuwe huisstijl ontwikkeld en wilde die op het bestaande intranet toepassen zonder dat de onderliggende HTML hoefde te worden aangepast.
- 46.000 medewerkers
- 28.000 gepensioneerden
Wat we deden
Het interactie-ontwerp van Puurpxl was de basis voor het bestaande intranet van PostNL. Wij ontwikkelden dit in 2010. Omdat het intranet alleen een nieuw jasje nodig had, moest de vormgeving op een slimme manier geïmplementeerd worden.
Door het uiterlijk en de functionaliteit in de basis van het project al goed te scheiden in CSS en HTML kun je aanpassingen aan de vormgeving uitstekend doorvoeren zonder dat je aan het bestaande CMS (Tridion) hoeft te sleutelen. Hierdoor kunnen zowel het CMS als de basis voor de vormgeving lang mee. Er kan relatief eenvoudig voortgebouwd worden op de bestaande functionaliteit, puur door alleen maar de CSS en het JavaScript aan te passen.
Ons intranet staat na jaren nog als een huis. Het ontwerp is nog steeds een goede basis voor doorontwikkeling. Het toepassen van nieuwe huisstijl zorgt ervoor dat het platform er bij de tijds uit blijft zien. De belofte ‘design that works’ is hier volkomen terecht!
Astrid Post, Communicatieadviseur online PostNL
Resultaat
We hebben het intranet van PostNL weer geactualiseerd. Het oorspronkelijke design voor het in Tridion geïmplementeerde intranet van - toen nog - Mijn TNT (uit 2010) was met de overgang van TNT naar PostNL eind 2011 al een keer door ons aangepast aan de huisstijl van PostNL. Dit ook zonder aan de onderliggende HTML te hoeven sleutelen. Eind 2013 is het intranet responsive gemaakt zodat het ook op tablet en mobiel te gebruiken is. Voor de meest recente oplevering eind 2015 is het design weer aangepast aan de nieuwe online huisstijl van PostNL zonder aanpassingen aan de structuur en HTML te hoeven doen.
Wat hebben we geleerd?
Dat je door slim mee te denken met de klant kosten kunt besparen. Cosmetische veranderingen zijn heel goed mogelijk zonder hoge investeringen. Deze kennis hebben we ook toe kunnen passen bij Connexxion, al ging het daar ook nog eens om het verbeteren van het gebruiksgemak.
Soortgelijke projecten
Meer weten over deze case?
Darja vertelt je er graag meer over. Bel of mail voor een afspraak.
030 275 89 50